Datasupport i Coronatider (Covid-19)

Om du tillhör en riskgrupp eller av annan anledning inte kan ta dig till oss eller ha besökare kan vi hjälpa dig med dina dataproblem på 3 olika sätt. Läs nedan och Ring: 070-71 76 021 eller maila oss om du har funderingar! BOKA FJÄRRSUPPORT över Internet varhelst du befinner dig Så går det till: Du ringer eller mailar oss, … Läs mer

Hur känner man igen ett fejkat utpressningsmail?

Det börjar många gånger med ett mail som ser ut att komma från din egen mailadress och avsändaren påpekar att man har hackat ditt mailkonto och därför har tillgång till alla dina hemligheter! Du ombeds att betala en större summa i form av någon kryptovaluta, t ex BitCoin till hackarna inom viss tid, för annars skickas alla dina hemligheter till … Läs mer

Tips för säkrare näthandel till jul

Låter erbjudandet för bra för att vara sant från ett okänt företag eller annons på nätet? Då är det nog det. Undersök företaget du vill handla ifrån: Googla på företagsnamnet i följd av ord som t ex, ‘omdöme’, kolla om de har en facebookssida och vad besökarna skrivit, kolla upp företagsuppgifterna på hemsidan och slå gärna upp på t ex … Läs mer

Att blippa kortet – säkerhetsrisker

De flesta nya betalkorten idag kan hantera kontaktlösa betalningar, dvs att endast hålla kortet nära butikens betalterminal utan att behöva ange någon pinkod. Är det då bra eller dålig ur säkerhetspunkt? Fördelar: Det går fort, och mindre köer! Du avslöjar inte pinkoden för eventuella tjuvkikare. Nackdelar: Om du tappar eller blir bestulen på kortet kan tjuven göra ett antal mindre … Läs mer

Tips för extra säkerhet för köp genom Klarna

Många av oss har redan handlat genom Klarna. Vi får hem varan först och därefter betalar genom Klarna. En trygghet för både köpare och säljare. Men… Det kan tyvärr hända att vi får en faktura på något vi aldrig beställt! Att någon annan medvetet och i bedrägligt syfte, eller omedvetet och av misstag använt våra personuppgifter i samband med köpet! … Läs mer

1 2 3 4 11